VÄLKOMMEN till min blogg. Här lägger jag upp kort och annat som jag tillverkar mestadels av material som jag säljer. Ibland petar jag in bilder på nytt material som kommit in. Min största kanal är Tradera. Du ser ett urval av mina auktioner rulla förbi här nedan. Kika gärna in.

Mina auktioner på Tradera

torsdag 23 maj 2013

Idag har jag tvättat knappar!
Något jag känner att jag borde gjort för länge sedan. 
När jag började sälja knappar så var det inte min tanke att de skulle användas till kläder men där hade jag helt klart fel. Många som köper och budar in knappar använder dem till bl.a barn och dockkläder. Samtliga plast och resinknappar klarade 40 grader. De prickiga tappade lite färg vid 60 grader. Alla mönstrade målade mönstrade träknappar klarade 40 grader utan att tappa färg. Inte ens bilknapparna tappade färg märkbart vid 40 graders tvätt. 
MEN DESSA !!!!! .... tappade färgen nästan helt vid 40 graders tvätt !!!!
Så de bör inte användas på kläder.
Om någon har köpt dessa och nu känner sig lurad så är det bara att höra av sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar